Előzmények, 0.1

2014.05.26 07:56

Valamikor, márciusban elkezdtem érdeklődni a pszichiátriai betegek ügyes-bajos dolgaival foglalkozó civil szervezetek iránt.

Miért?

A Vakok és Gyengénlátók Közép-magyarországi Regionális Egyesületénél végzett honlapszerkesztői és sajtóreferensi munkám során azt tapasztaltam, hogy a látássérült emberek számos egyesülethez és alapítványhoz fordulhatnak gondjaikkal, kérdéseikkel. Azt is láttam, hogy más betegség-csoportok érdekvédelme is hasonlóan jól szervezett. Ekkor kezdtem érdeklődni a pszichiátriai betegekkel foglalkozó szervezetek iránt.

Először az ismeretségi körömben érdeklődtem. Természetesen olyan embereknél, akik az ellátórendszerben dolgoznak. Ilyenféle választ kaptam: "Igen, van egy alapítvány. Most nem jut eszembe a neve..."

Ekkor legjobb barátomhoz, a Google-hoz fordultam. Az eredmény nem volt túl biztató. Többnyire olyan szervezeteket találtam, amelyek vagy egy-egy intézmény működtetésére, tevékenységének támogatására jött létre, vagy - kisebb számban -, a pszichiátria valamely részterületének szakemberei számára alakult. Alaposabb böngészés után megtaláltam az Ébredések Alapítvány honlapját, amely felkeltette az érdeklődésemet. Elsősorban azzal, hogy az ország egész területén élő betegekhez szól, másrészt azzal, hogy megfogalmazott hitvallása szerint "...innovációs misszióval működő bölcsőszervezet, amely számos innovatív programot és civil szervezetet bocsájtott útjára az elmúlt másfél évtizedben. " Ez volt az, ami felkeltette az érdeklődésemet. Meggyőződhettem arról, hogy az a hiány, amit érzékelek, nem pusztán az én szubjektív - érintettségem okán talán elfogult - véleményem, hanem egy országosan elismert szaktekintély, Dr. Harangozó Judit főorvos asszony, az Ébredések Alapítvány vezetőjének elnöke is így látja ezt.

Még aznap levelet írtam Dr. Harangozó Juditnak.

(Folyt. köv.)

Vissza

Elérhetőség

© 2014 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode